X-DRY to profesjonalny smar rowerowy opracowany ze specjalnymi dodatkami, które redukują zużycie. Ten smar pozostawia odporną i stabilną powłokę złożoną z parafiny i dodatków o bardzo niskim spółczynniku tarcia.
[PL]
FLUOROPOLIMEROWY SMAR MOLIBDENOWY Z WOSKIEM – SUCHY FILM 100 ml
Nowa koncepcja profesjonalnego smaru X-DRY bazująca na formule fluoropolimerów, molibdenu oraz specjalnie dobranych składników wosku, które redukują zużycie kluczowych części w rowerze. Już kilka minut po aplikacji, smar odparowywuje, pozostawiając odporny i trwały woskowy film smarny o bardzo niskim współczynniku tarcia, odpychający wodę oraz brud. X-DRY jest płynno kremowy i wnika bardzo szybko w linki, łożyska, przerzutki, a w szczególności zalecany jest do łańcuchów. Środek ten przeznaczony jest do profesjonalnych zastosowań. Wydajnie poprawia on efektywność pracy napędu i gwarantuje jego cichą pracę. Przed użyciem wstrząśnij.
Smar fluoropolimerowy pozostawiający suchy film smarny z wosku
Głęboko wnikający smar odparowywujący do sucha
Zaawansowany skład wzbogacony o molibden i specjalne partykuły redukujące zużycie
Przeznaczenie: Łańcuch, linki i pancerze
Opakowanie zbiorcze: 12 szt (kolorowy kartonikowy prezenter na ladę)
SMAROWANIE ŁAŃCUCHA ROWEROWEGO
Smarowanie łańcucha rowerowego jest absolutną koniecznością dla każdego kolarza, niezależnie od tego, czy jesteś amatorem, czy zawodnikiem. Smarowanie łańcucha jest ważne ze względu na płynność pracy napędu, tarcie i ochronę przed korozją.
Łańcuch rowerowy składa się z zewnętrznych ogniw, które są połączone ze sobą za pomocą cylindrów, z włożonymi sworzniami (otwór w ogniwie jest nieco mniejszy niż otwór sworznia). Gdy łańcuch się porusza, powstają siły, które sprawiają, że różne części współpracują ze sobą.
Smarowanie sprawia, że ślizganie się między ogniwami i sworzniami jest płynne, zmniejsza tarcie i wytwarzane ciepło, które mogłoby zniszczyć powierzchnię części. Smarowanie chroni również metal łańcucha przed wodą i tlenem obecnym w atmosferze, aby uniknąć korozji i sprawia, że ruch łańcucha jest cichszy.
Wynika z tego, że smarowanie musi odbywać się na sworzniach i tylko na
nich, starając się, aby smar wniknął do ich wnętrza. Należy pamiętać, że NIE
WOLNO smarować zewnętrznych ogniw łańcucha, ponieważ przyciągają one kurz i
brud, które mogą gromadzić się na przedniej przerzutce, zębatkach i tarczach,
niszcząc je. Smarowanie należy wykonywać tylko na czystym łańcuchu, ponieważ
nierozsądnym jest dodawanie smaru do łańcucha pokrytego starym olejem i
brudem.
Jakiego smaru powinniśmy użyć?
Łańcuch rowerowy należy smarować wyłącznie produktami przeznaczonymi do rowerów, najlepiej biodegradowalnymi. Oleje „drop” STAR bluBike są produkowane ze źródeł odnawialnych, nie zawierają ropy naftowej i łatwo ulegają biodegradacji.
Absolutnie należy unikać produktów przeznaczonych do rozpuszczania rdzy. Nie są one lepkie i nie pozostają w sworzniach i nie brudzą łańcucha. Smary w aerozolu bez aplikatora mają tendencję do osiadania wszędzie, także na zew. powierzchni łańcucha i mogą być nie tylko bezużyteczne, ale również szkodliwe.
Smary rowerowe zazwyczaj dzielą się na dwie szerokie kategorie. Mokry czy suchy to opis właściwości smaru, a niekoniecznie warunków użytkowania. Możesz użyć mokrego smaru w słoneczny dzień, a suchego, gdy pada deszcz. Wybór należy dokonać zgodnie z potrzebami: czasem trwania, potrzebą smarowania, czyszczeniem. Na podstawie tej analizy można zdecydować, którego smaru użyć.
Smary płynne na sucho (DRY), często na bazie teflonu, ma wysoką moc smarowania. Pozostawiają naprawdę cienką warstwę oleju i wosku, nie brudzą i nie powodują przywierania kurzu i błota do łańcucha. Z drugiej strony bardzo cierpią z powodu wody, która je wypłukuje, a ze względu na niewielką ilość produktu pozostającą na łańcuchu, będą działać krócej w porównaniu ze smarem na bazie „czystego” oleju. Łańcuch rowerowy musiałbyś smarować częściej.
Smary mokre (WET) to lepkie smary, które zapewniają znaczne smarowanie. Mają doskonałą odporność na wodę i wypłukiwanie i mają tendencję do długiego utrzymywania się po zastosowaniu. Z drugiej strony są ciężkie, dlatego przyciągają brud i kurz. Podczas procesu czyszczenia wymagana będzie większa uwaga i czas.
STAR BLUBIKE może dostarczyć Ci wszystkiego, co jest potrzebne do
czyszczenia/smarowania łańcucha rowerowego. Cały proces zajmie Ci tylko kilka
minut.
[EN]
FLUORPOLYMER MOLIBDENUM WAX LUBE DRYFILM LUBRICANT 100 ml
The new concept X-DRY professional lubricant is formulated with fluorpolymers, molybdenum, and special components that reduce wear of critical parts. Just minutes after application, evaporation is complete, leaving a resistant and stable film with a low friction coefficient, able to resist to water and dirt contamination. X-DRY is very fluid and penetrates rapidly into cables, bearings, brake and shifter pivot points, derailleurs, eliminating noise and enhancing the efficiency of the drivetrain.
[DE]
WACHS SCHMIERMITTEL MIT FLUORPOLYMER 100 ml
Das
neue Konzept eines professionellen Schmiermittels X-DRY setzt sich zusammen aus
Fluorpolymeren, Molybdän und besonderen Komponenten, die den Verschleiß
kritischer Bauteile verringern. Bereits Minuten nach dem Auftragen ist ein Teil
verdampft und hinterläßt einen stabilen, trockenen Film, der einen niedrigen
Reibungskoeffizienten hat und wasser-und schmut-
zabweisend wirkt. X-DRY
eignet sich besonders gut für Kette, Umwerfer und Kabel aller Fahrradtypen. Vor
Gebrauch schütteln. Für professionelle Anwendung.
Kod produktu: | STA013 |
EAN: | 8020617300043 |
Nazwa Angielski: | HIGH TECH WAX LUBRICANT X-DRY 100 ml |