WET to syntetyczny środek smarny o wysokiej lepkości i niskim współczynniku tarcia. Specjalne dodatki zapewniają doskonałą przyczepność do części metalowych i zmniejszają rdzewienie i zużycie.
[PL]
SYNTETYCZNY OLEJ MOLIBDENOWY 10.40 WET 100 ml
WET 10/40 jest bardzo lepkim olejem syntetycznym zapewniającym niski współczynnik tarcia we wszystkich warunkach pogodowych. Formuła oparta o polietyleny i molibden gwarantuje doskonałe podobieństwo do metalowych części, eliminuje powstawanie rdzy oraz redukuje zużycie. WET 10/40 nie kapie, chroni przed zabrudzeniem oraz wilgocią w warunkach od -10°C do 40°C. Olej dedykowany do łańcuchów, przerzutek oraz linek.
Opakowanie zbiorcze: 12 szt (kolorowy kartonikowy prezenter na ladę)
SMAROWANIE ŁAŃCUCHA ROWEROWEGO
Smarowanie łańcucha rowerowego jest absolutną koniecznością dla każdego kolarza, niezależnie od tego, czy jesteś amatorem, czy zawodnikiem. Smarowanie łańcucha jest ważne ze względu na płynność pracy napędu, tarcie i ochronę przed korozją.
Łańcuch rowerowy składa się z zewnętrznych ogniw, które są połączone ze sobą za pomocą cylindrów, z włożonymi sworzniami (otwór w ogniwie jest nieco mniejszy niż otwór sworznia). Gdy łańcuch się porusza, powstają siły, które sprawiają, że różne części współpracują ze sobą.
Smarowanie sprawia, że ślizganie się między ogniwami i sworzniami jest płynne, zmniejsza tarcie i wytwarzane ciepło, które mogłoby zniszczyć powierzchnię części. Smarowanie chroni również metal łańcucha przed wodą i tlenem obecnym w atmosferze, aby uniknąć korozji i sprawia, że ruch łańcucha jest cichszy.
Wynika z tego, że smarowanie musi odbywać się na sworzniach i tylko na
nich, starając się, aby smar wniknął do ich wnętrza. Należy pamiętać, że NIE
WOLNO smarować zewnętrznych ogniw łańcucha, ponieważ przyciągają one kurz i
brud, które mogą gromadzić się na przedniej przerzutce, zębatkach i tarczach,
niszcząc je. Smarowanie należy wykonywać tylko na czystym łańcuchu, ponieważ
nierozsądnym jest dodawanie smaru do łańcucha pokrytego starym olejem i
brudem.
Jakiego smaru powinniśmy użyć?
Łańcuch rowerowy należy smarować wyłącznie produktami przeznaczonymi do rowerów, najlepiej biodegradowalnymi. Oleje „drop” STAR bluBike są produkowane ze źródeł odnawialnych, nie zawierają ropy naftowej i łatwo ulegają biodegradacji.
Absolutnie należy unikać produktów przeznaczonych do rozpuszczania rdzy. Nie są one lepkie i nie pozostają w sworzniach i nie brudzą łańcucha. Smary w aerozolu bez aplikatora mają tendencję do osiadania wszędzie, także na zew. powierzchni łańcucha i mogą być nie tylko bezużyteczne, ale również szkodliwe.
Smary rowerowe zazwyczaj dzielą się na dwie szerokie kategorie. Mokry czy suchy to opis właściwości smaru, a niekoniecznie warunków użytkowania. Możesz użyć mokrego smaru w słoneczny dzień, a suchego, gdy pada deszcz. Wybór należy dokonać zgodnie z potrzebami: czasem trwania, potrzebą smarowania, czyszczeniem. Na podstawie tej analizy można zdecydować, którego smaru użyć.
Smary płynne na sucho (DRY), często na bazie teflonu, ma wysoką moc smarowania. Pozostawiają naprawdę cienką warstwę oleju i wosku, nie brudzą i nie powodują przywierania kurzu i błota do łańcucha. Z drugiej strony bardzo cierpią z powodu wody, która je wypłukuje, a ze względu na niewielką ilość produktu pozostającą na łańcuchu, będą działać krócej w porównaniu ze smarem na bazie „czystego” oleju. Łańcuch rowerowy musiałbyś smarować częściej.
Smary mokre (WET) to lepkie smary, które zapewniają znaczne smarowanie. Mają doskonałą odporność na wodę i wypłukiwanie i mają tendencję do długiego utrzymywania się po zastosowaniu. Z drugiej strony są ciężkie, dlatego przyciągają brud i kurz. Podczas procesu czyszczenia wymagana będzie większa uwaga i czas.
STAR BLUBIKE może dostarczyć Ci wszystkiego, co jest potrzebne do czyszczenia/smarowania łańcucha rowerowego. Cały proces zajmie Ci tylko kilka minut.
[EN]
SYNTHETIC WET LUBRICANT 100 ml
WET 10/40 is a high viscosity synthetic lubricant with a low friction coefficient that maintains protection under all cycling conditions. The formulation with polyether and molybdenum guarantee an excellent affinity to metal parts and reduces rusting and wear. WET 10/40 does not drip and protects against dirt contamination, with excellent water resistance working in conditioons from -10°C to 40°C. Indicated for chains, deraileurs, and cables.
[DE]
SYNTETIC 10.40 WET 100 ml
WET ist ein hochviskoses synthetisches Schmiermittel mit niedrigem Reibungskoeffizienten, das die schützendenEigenschaften bei allen Verhältnissen beibehält. Die Zusammensetzung aus Polyäther und Molybdän stellt seine ausgezeichnete. Affinität zu Metallteilensicher, reduziert Rostbildung und Verschleiss. WET 10. 40 tropft nicht undschützt gegen Schmutzeindringung, es hat ausgezeichnete wasserabweisende Eigenschaften und wirkt im Temperaturbereich von -10C bis +40C. Geeignet für Ketten, Umwerfer und Kabel.
Kod produktu: | STA016 |
EAN: | 8020617300029 |
Nazwa Angielski: | SYNTETIC MOLIBDENUM LUBRICANT 10.40 WET 100 ml |